El día 23 de marzo, se celebró la gala de entrega de los “Premis Altea” en el Palau Altea Centre d’Arts.

Como ya es tradicional en estos últimos 8 años, el pasado sábado, víspera del domingo de Ramos, se celebró la gala de entrega de los “Premis Altea” en el Palau Altea Centre d’Arts.

Sergio Olivares Ripoll, presidente de la Fundació Caixaltea entregó el trofeo la mà del Sol, del pintor y escultor afincado el Altea, Pepe Azorin correspondiente al “Premi Carmelina Sánchez-Cutillas de Novel·la i Prosa Creativa”, dotado con la mayor cuantía económica, patrocinado por la Fundació Caixaltea, que le correspondió a Àngels Castelló Martínez por la obra “Pètal”

El resto de premiados fueron, Premio Francesc Martínez y Martínez d’Assaig i Investigació, Joan-Lluís Monjo Mascaró con el trofeo Penell, de Serafín Cortés, por la obra Rondallari de Tàrbena. El “Premi Altea de Literatura Infantil i Juvenil», Clara Ribatallada i Torelló con el trofeo Aila, del Área de Escultura de la Facultad de Bellas Artes de Altea por la obra “Cartes al mar”.

Durante la gala de este año el “Premi Estela d’Honor” rindió homenaje al

“Mestre Francisco”, Francisco Pérez Devesa. Con el trofeo “reproducción de la estela funeraria ibera de Altea la Vella”

En su discurso Sergio Olivares destaco que, “En l’edició d’enguany s’han presentat un total de 136 obres. Amb aquestes xifres de participació els PREMIS ALTEA crec que ja son una institució i crec que ja estan ben consolidats en la vuitena edició. “els verdaders protagonistes son els participants de totes les obres presentades, I a ells, vullc fer una menció especial, molt especial. Perquè son ells els que gràcies a la seua dedicació, la seua imaginació, i les hores sense dormir han conseguit crear les obres lliteràries” , “Tots els membres de la fundació estem orgullosos de poder col·laborar en un event com aquest. Desde la fundació sempre intentem recolzar tot allò que tinga que vore amb la cultura, i mai hem duptat en recolzar aquestos PREMIS, que damunt potèncien la nostra lengua” destacando especialmente “ l’importancia de tindré a casa una entitat financiera propia com Caixaltea, que intentem col-laborar amb recursos… amb diners… i amb il-lusions… pera promoure l’art, la cultura, i la literatura.”

En el acto estuvo acompañado por los patronos de la Fundació Caixaltea, Juan Domingo Berenguer Pérez, Ignacio Ortiz Azcárate y Francisco Javier Alvado Silvestre.

25 de marzo de 2024