LLIURAMENT DELS ‘PREMIS ALTEA’

Dissabte passat va tenir lloc el lliurament de premis de la segona edició dels Premis Altea ‘de literatura, en les modalitats de literatura infantil i juvenil, novel·la i prosa creativa, i assaig i investigació. L’acte va comptar amb l’assistència de més de 200 persones,

Aquests premis han estat convocats per l’Ajuntament d’Altea i compten amb la col·laboració de la Fundació Caixaltea -que patrocina el Premi Carmelina Sánchez-Cutillas de Novel·la i prosa- Aila Edicions i l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert.

El premi patrocinat per Fundació Caixaltea va recaure en la novel·la “Gens il.lustres” de l’autor Tom Colomer Saus. L’obra escrita per un jove de 17 anys que ha agafat els seus propis cognoms des de mitjan segle XIX i els ha analitzat en el període d’uns 150 anys.

De la mateixa manera es va fer entrega del Premi de literatura infantil i juvenil a l’obra “Marta i a els minairons” de l’autora Mercè Climent Payá, i el Premi Francesc Martínez i Martínez d’assaig i investigació a l’obra “La germanor cultural valencianocatalana a través d’1 epistolari inèdit de Teodor Llorente “de l’autor Rafael Roca.

També es va fer lliurament del Premià Estrella d’Honor, guardó concebut per reconèixer la memòria dels creadors i escriptors alteans que, ja desapareguts, vitalment han destacat amb excel·lència en l’àmbit de la literatura o de la investigació. En aquesta edició dels «Premis Altea» el trofeu Estrella d’Honor va ser lliurat a la família de l’artista alteà Joan Navarro Ramon.

27 de març de 2018